Mućke

Datum: 09.05.2007

Banka sa dugim prstima


Često slušam nezadovoljstvo korisnika u odnosom banke prema njima. Banke izmišljaju proizvode, pakete, kamate, naplačuju nepostojećaq kašnjenja. Naplačuju usluge i po nekoliko puta. Stanovništvo je sve više siromašno i ovisno o kreditima. To rezultira dobrim prihodima banaka. Prihodi bankare čine bahatim i moćnim. Preko te moći utječu na vlast, pravosuđe i medije, prikrivaju svoje nepravilnosti i nezadovoljstvo svojih korisnika i još više povećavaju dobit. U nastavku je opisan bahati odnos banke koja krade i vara a unatoć dokazima nadleži ne poduzimaju ništa.

Zagrebačka banka

Prije nekoliko mjeseci, sa majkom i sestrom, naslijedio sam novac koji je bio oročen u Zagrebačkoj banci. Nakon ostavinske rasprave sa Rješenjem o nasljeđivanju i Ugovorom o oročenom štednom ulogu uputio sam se u banku po informacije. Zanimalo nas je točan iznos oročenog uloga, kamata i način podizanja sredstava.

Na šalteru banke službenica je saslušala pitanje, pogledala predmet i ustvrdila da ne može dati informaciju već da odem kod osobnog bankara? Čudno, ali odem do osobnog bankara i ponovim molbu za informacijom. Uslužna službenica sa osmjehom otvara predmet u računalu i gleda, udara po tipkovnici i šuti. Ponavljam pitanje, kolika je glavnica, kolika je trenutno kamata, do kada je oročenje...

Odgovori su bili neodređeni, osmjeh manje srdačan, izmotavanje, pa ne može danas, pa nema vremena, pa ...

Ipak, na uporno insistiranje, dobio sam usmeni odgovor za glavnicu i kamate. Glavnica i kamata bile su manje od navedenih u Ugovoru. Tražio sam obrazloženje, zašto manje? Ugovoreno je bila kamata od 6,35%, kamata je bila promjenjiva, u skladu sa Odlukom o kamatnim stopama Banke. Prema Odluci o kamatnim stopama Banke, za ugovoreni iznos kamatna stopa utvrđuje se dogovorom. Molim službenicu da mi dokaže temeljem kojih dokumenta ili temeljem kojeg dogovora su smanjili kamatnu stopu. Na ta pitanja dobivao sam odgovor tipa, to su pravila banke, mi tako radimo. Ta pravila nisam dobio u pismenom obliku.

Kako nisam dobio nikakav dokaz i logično objašnjenje samovoljnog smanjenja glavnice i kamate zatražio sam pismeno obrazloženje i ispise kamata za cjelokupno razdoblje.

U pismenom izvještaju banka tvrdila da sam službenicu krivo razumio za manji iznos glavnice, da je kamata takva kako su je odredili. Ignorirali su ugovor.

Izvršio sam računsku provjeru za cjelokupno razdoblje i utvrdio da je banka isplaćivala manje iznose kamate i od onih koje je protivno ugovoru samovoljno odredila. Varala je.

Uputio sam pismenu reklamaciju sa dokazima varanja upravi banke. Odgovor je došao, opet od iste službenicei poslovnice u kojoj je prevara učinjena. Ona je tvrdila da ne znam računati, da je to složeni kamatni račun i da nema nikakvih nepravilnosti. U odgovoru nije bilo navedeno što je to krivo računano i koja je to čarobna formula kamatnog računa. Službenica je lagala da se za obračun koristi složeni kamatni račun. Složeni kamatni račun koristi se kad se kamata dodaje glavnici. U predmetnom slučaju nije bilo tako.

Nezadovoljan odgovorom i lažima ponovio sam reklamaciju. Direktorica zadužena za poslovanje te poslovnice, nakon mog upornog insistiranja prihvatila je moj prijedlog da se napravi službena revizija. Dakle, revizija ovlaštenog revizora banke. Izvještaj službene revizije nikad nisam dobio. Na moje uporno traženje, nakon nekoliko odgoda roka za dostavu revizorskog izvještaja, dobio sam izvješće ali ne od revizora. Da ne povjerujem, izvještaj sam dobio od poslovnice i službenice koja je odgovorna za prijevaru i gdje je prevara izvršena. Banka dalje nije htjela razgovarati. Njihov odgovor je bio, ukoliko smatram da sam oštećen neka idem na sud.

Nisam odustao. Prema zakonu o bankama, Hrvatska narodna banka nadležna je za kontrolu rada banaka u Hrvatskoj. Napisao sam dopis Hrvatskoj narodnoj banci, opisao slučaj, priložio dokaze. Odgovor iz Hrvatske narodne banke stigao je brzo. Obavijestili su me da su zatražili od Zagrebačke banke revizorski izvještaj i kad ga dobiju izvijestit će me. Bio sam oduševljen, to je poslovanje, to je pravna država. Oduševljenje nije bilo dugog vijeka. Umjesto revizijskog izvještaja iz Hrvatske banke dobio sam odbijenicu kojom su me obavjestili da oni ne posreduju između banke i korisnika usluga i da ako sam oštećen da tužim banku. Nevjerovatno, nisam tražio posredovanje već sam dokazima ukazivao na prijevaru i krađu, što je u nadležnosti banke. Odbili su me, izvještaj revizije nikad nisam dobio. Predpostavljam da je Zagrebačka banka iskoristila svoju moć i obustavila istragu. Da nije bilo prijevare i krađe revizija bi bila dostavljena HNB-u i meni.

Nakon svega, uzeli smo novac iz banke, koliko daju, daju. Odustali od sudskog postupka, jer su šanse nikakve. Banka može kupiti sud i odvjetničku komoru, pa bi sudovanje bilo udaranje glavom u zid. Ja sam nakon 35 godina poslovanja sa Zagrebačkom bankom zatvorio sve račune, prekinuo poslovne odnose i prešao u drugu banku. U toj drugoj banci prema meni se odnose kao prema korisniku. Ne smatraju me neznalicom, lažovom i što bi posebno naglasio, u toj banci moj izračun kamata je identičan njihovom.

Dali i Vaše kamate banka ispravno obračunava? Provjerite.


E mail